szeptember 1 - 23

   
     
  "reklámok és NEMek" - 21.századi nőábrázolások
Nemzetközi kiállítás a szexista reklámokról
 
 
 
 
 
Katalógus megtekintése Galéria megtekintése
   
A "reklámok és NEMek" projekt célja felhívni a figyelmet arra, hogy a szexista, illetve a nőket és férfiakat leegyszerűsített nemi sztereotípiákon keresztül bemutató, öncélú szexualitást alkalmazó reklámok gyakori használata negatív hatással van a társadalomra, és sérti az Európai Unió nemek egyenlőségére irányuló (gender equality) alapelvét. A női test, a szexualitás és a nemi sztereotípiák használata a reklámokban különösen gyakori a közép-európai országokban, ezért a projekt a négy visegrádi ország (Magyarország, Csehország, Szlovákia és Lengyelország) reklámjaira fókuszál.
Bár e négy visegrádi ország mindegyike tagja ma már az Európai Uniónak, így jogszabályaikat harmonizálták nemzeti szinten, a nemek közötti társadalmi egyenlőség számos téren még nem valósult meg. Fontosnak tartjuk érzékenyíteni az állampolgárokat a nemi sztereotípiák felismerésére, és ösztönözni őket a társadalmi egyenlőségre való törekvésre.
Szintén társadalmi párbeszédet és vitát kezdeményezni a férfiakra és nőkre nézve degradáló reklámképek következményeiről, valamint a média szerepéről és társadalmi felelősségéről. A kiállításra látogatók számára érezhetővé és láthatóvá válik, hogy mennyi negatív képpel, nemi sztereotípiával kell nap, mint nap szembesülnünk a reklámok által. A képek kapcsán felvetődik az a kérdés is, hogy az állampolgároknak mennyire van és lehet beleszólásuk abba, hogy milyen ábrázolásmódok láthatóak köztereinken, ennek kapcsán pedig felmerül a fogyasztói tudatosság és felelősség problémája is.
 
vissza